Rosnące ceny i niepewność przyszłości w ostatnich latach, spowodowały, że goście przyjeżdżają do obiektów na coraz krótsze pobyty. 

Zamiast dwu czy tygodniowego wypoczynku, goście coraz chętniej wybierają pobyty trzy lub dwudniowe. 

Wiąże się to bezpośrednio z koniecznością częstszego prania pościeli i innych tekstyliów hotelowych. 

        Pralnie, nie są w stanie obsłużyć klientów na czas i właściciele obiektów, aby zapewnić wyposażenie zmuszeni są do zakupu dodatkowej ilości galanterii. Wzrost cen usług pralniczych i cen na tekstylia hotelowe powodują, że zakup wyposażenia do łazienki i pokoju hotelowego powinien być rozważany szczególnie rozsądnie.

Zależy nam, aby pościel, poduszka czy ręcznik służyły jak najdłużej, zachowując swój estetyczny wygląd i komfort w użytkowaniu. 

Niestety, ale każdy wyrób w trakcie jego użytkowania traci swoje właściwości a to ma wpływ na czas jego eksploatacji - to jest naturalne i oczywiste. 

Tutaj chcę jednak przedstawić przyczyny przedwczesnego „starzenia się” wyrobów włókienniczych i sposoby na przedłużenie ich okresu użytkowania. Skupię się na najważniejszych.

Na to, jak  długo będzie nam służył wyrób, miedzy innymi ma wpływ:

- sposób jego konserwacji - pranie

- sposób użytkowania wyrobu

skład jakościowy wyrobu

sposób wykonania, uszycia 

Niektóre pralnie, aby się „wyrobić”, muszą wyprać więcej sztuk w takim samym czasie. Osiągają to na różne sposoby. Kilka z nich wymieniam poniżej:

- przepełniają ponad miarę bębny pralnicze

- skracają cykle prania podwyższając temperaturę kąpieli

- używają bardziej agresywnej chemii

- rezygnują z części procesów 

Wyroby poddawane praniu w takich warunkach dużo szybciej tracą swoje właściwości i są po prostu niszczone. 

Więcej wyrobów w bębnie powoduje szybsze przecieranie się tkanin, agresywna chemia i zbyt wysoka temperatura prania niszczy strukturę włókien i konstrukcję wyrobów.

Rezygnacja z niektórych procesów powoduje, że asortyment wraca do nas sztywny, chropowaty lub "niedoprany".

Biorąc powyższe pod uwagę, trzeba stwierdzić, że wymagania co do właściwości tekstyliów hotelowych w "nowej rzeczywistości" zmieniły się diametralnie. Chyba że pościel i ręczniki pierzemy sami we własnym zakresie. 

Jeżeli nie, to aby uniknąć późniejszych rozczarowań gości i własnych, przy zakupie pościeli, poduszek, kołder czy ręczników do obiektu noclegowego musimy zastosować odpowiednie kryteria wyboru.

Pozwoli to nam zachować na długo komfort i wysoki poziom oferowanych usług hotelowych nie powiększając znacznie kosztów.

Postaram się podzielić doświadczeniem własnym i przekazanym mi przez pracowników hoteli, służby pokojowe i właścicieli obiektów noclegowych. Wypracowane wspólnie rozwiązania doskonale sprawdzają się w praktyce, co potwierdzają opinie użytkowników. 

Zastosowanie odpowiednich wyborów i rozwiązań produkcyjnych sprawia, że pościele, poszwy, poduszki, ręczniki służą kilka sezonów dłużej niż te używane dotychczas.

Product added to wishlist
Product added to compare.

TA STRONA KORZYSTA Z CIASTECZEK, ABY LEPIEJ ŚWIADCZYĆ USŁUGI. DALSZE KORZYSTANIE ZE STRONY OZNACZA, ŻE ZGADZASZ SIĘ NA ICH UŻYCIE.