Rosnące ceny i niepewność przyszłości w ostatnich latach, spowodowały, że goście przyjeżdżają do obiektów na coraz krótsze pobyty.
Zamiast dwu czy tygodniowego wypoczynku, goście coraz chętniej wybierają pobyty trzy lub dwudniowe.
Wiąże się to bezpośrednio z koniecznością częstszego prania pościeli i innych tekstyliów hotelowych.
Pralnie, nie są w stanie obsłużyć klientów na czas i właściciele obiektów, aby zapewnić wyposażenie zmuszeni są do zakupu dodatkowej ilości galanterii. Wzrost cen usług pralniczych i cen na tekstylia hotelowe powodują, że zakup wyposażenia do łazienki i pokoju hotelowego powinien być rozważany szczególnie rozsądnie.
Zależy nam, aby pościel, poduszka czy ręcznik służyły jak najdłużej, zachowując swój estetyczny wygląd i komfort w użytkowaniu.
Niestety, ale każdy wyrób w trakcie jego użytkowania traci swoje właściwości a to ma wpływ na czas jego eksploatacji - to jest naturalne i oczywiste.
Tutaj chcę jednak przedstawić przyczyny przedwczesnego „starzenia się” wyrobów włókienniczych i sposoby na przedłużenie ich okresu użytkowania. Skupię się na najważniejszych.
Na to, jak długo będzie nam służył wyrób, miedzy innymi ma wpływ:
- sposób jego konserwacji - pranie
- sposób użytkowania wyrobu
Niektóre pralnie, aby się „wyrobić”, muszą wyprać więcej sztuk w takim samym czasie. Osiągają to na różne sposoby. Kilka z nich wymieniam poniżej:
- przepełniają ponad miarę bębny pralnicze
- skracają cykle prania podwyższając temperaturę kąpieli
- używają bardziej agresywnej chemii
- rezygnują z części procesów
Wyroby poddawane praniu w takich warunkach dużo szybciej tracą swoje właściwości i są po prostu niszczone.
Więcej wyrobów w bębnie powoduje szybsze przecieranie się tkanin, agresywna chemia i zbyt wysoka temperatura prania niszczy strukturę włókien i konstrukcję wyrobów.
Rezygnacja z niektórych procesów powoduje, że asortyment wraca do nas sztywny, chropowaty lub "niedoprany".
Biorąc powyższe pod uwagę, trzeba stwierdzić, że wymagania co do właściwości tekstyliów hotelowych w "nowej rzeczywistości" zmieniły się diametralnie. Chyba że pościel i ręczniki pierzemy sami we własnym zakresie.
Jeżeli nie, to aby uniknąć późniejszych rozczarowań gości i własnych, przy zakupie pościeli, poduszek, kołder czy ręczników do obiektu noclegowego musimy zastosować odpowiednie kryteria wyboru.
Pozwoli to nam zachować na długo komfort i wysoki poziom oferowanych usług hotelowych nie powiększając znacznie kosztów.
Postaram się podzielić doświadczeniem własnym i przekazanym mi przez pracowników hoteli, służby pokojowe i właścicieli obiektów noclegowych. Wypracowane wspólnie rozwiązania doskonale sprawdzają się w praktyce, co potwierdzają opinie użytkowników.
Zastosowanie odpowiednich wyborów i rozwiązań produkcyjnych sprawia, że pościele, poszwy, poduszki, ręczniki służą kilka sezonów dłużej niż te używane dotychczas.